En god grundholdning i kroppen starter med ballet. Ballettræning, https://www.balletteatret.dk/, er for både voksne og børn og giver en fabelagtig styrke og balance. 

Lær ballet fra grunden eller byg videre på dine basistrin med træning i ballet som en god motionsform for alle. 

Moderne og historisk…

Ikke mange træningsformer er både moderne og historiske. Ballettens klassiske form er et stykke kulturhistorie, samtidig med at den balancekrævende træningsform styrker hele kroppen. Du kan med andre ord have det sjovt, samtidig med at du træner – og så er det smukt at se på. Hvor ofte kan du sige det, om de træningsøvelser, som du laver i dit lokale træningscenter?

Hvad kræver ballet?

Som med alle andre træningsformer kræver ballet ikke andet en lyst og gå-på-mod. Du træner altid på det niveau, som passer til dine kompetencer og din alder. Ballet er som regel holdtræning, så du nemt kan se på andre, hvis du har glemt en enkelt øvelse eller gerne vil se, hvordan den kommer til at se ud. 

Ballet for børn

Ballet findes for børn helt ned til 3-4 års alderen. Her lærer de små hoveder ikke så meget om de forskellige trin og fine udtryk, men de får en kropsbevidsthed, der gavner motorikken resten af livet. God musik motiverer små børn, der altid har det sjovt med de forskellige øvelser foran spejlene. Og så er det en god anledning for alle små prinsesser til at bære det elskede tylskørt!

Voksenballet

For voksne er ballet en helkropslig træningsform, der får brugt alle muskler og styrker koordineringen og balancen. Den visuelle og kropslige hukommelse styrkes via de indøvede serier, ligesom de fleste får et energiboost af den gode musik og de krævende, men sjove trin. 

Som voksen træner du ikke farlige spring eller fysisk hårde trin – du træner din krop til god musik og får en smuk serie med hjem i bagagen.